2014年12月11日 星期四

第二次化療出院,以泰戈爾的詩來祈禱




泰戈爾《頌歌集》

這是我對祢的祈禱,我主!
擊打、擊打我內心貧弱之根。
賜我力量,使我能輕盈地背負我的歡樂與苦痛。
賜我力量,使我的愛在服務中結實纍纍。
賜我力量,讓我永不遺棄貧賤,也永不向無禮的強權屈膝。
賜我力量,使我的心靈超越日常瑣碎。
賜我力量,好讓我能以愛交出我的力量,來順服祢意。

From
Gitanjali by Rabindranath Tagore

This is my prayer to thee, my lord
---strike, strike at the root of penury in my heart.
Give me the strength lightly to bear my joys and sorrows.
Give me the strength to make my love fruitful in service.
Give me the strength never to disown the poor

or bend my knees before insolent might.

沒有留言:

張貼留言